«اینجا روستای شیراز در شهرستان عجب‌شیر است... با یک صحنه خاصی مواجه شدیم که خواستم شما عزیزان هم ببینید... دو تا توریست اسپانیایی آمدند که از شیراز استان فارس دیدن کنند که سر از شیراز عجب‌شیر درآوردند...»

روستاي شيراز

به گزارش همشهری آنلاین، این، صحبت‌های گوینده‌ ویدئویی است که به تازگی منتشر شده و حضور ناخواسته دو توریست اسپانیایی در روستای شیراز آذربایجان شرقی را خبرساز کرده است. این توریست‌هایی اسپانیایی با ورود به ایران قصد سفر به شهر شیراز را داشتند، اما ناگهان سر از روستای شیراز در فاصله 1385 کیلومتر دورتر درآوردند.

یک اتفاق عجیب

در ورودی روستای شیراز تابلویی قرار دارد که بر روی آن نوشته شده است: «آذربایجان شرقی-شهرستان عجب شیر - بخش مرکزی.» و یک خط پایین‌تر آمده است:‌ «دهیاری شیراز»‌. ظاهرا این دو توریست با مسیریاب‌ اینترنتی روی روستای شیراز کلیک کرده، فارغ از اینکه شهر شیراز و روستای شیراز در دو استان مختلف با کیلومترها فاصله ارتباط چندانی با هم ندارند. معاون گردشگری آذربایجان ‌شرقی در این باره به همشهری می‌گوید: «در آذربایجان شرقی یک روستای شیراز در شهرستان عجب‌شیر وجود دارد. در واقع خیلی از اتفاقاتی که در شهر شیراز معروف است، اصالتا برای روستای شیراز هم هست.»

علیرضا بایرام‌زاده ادامه می‌دهد:‌ «اینکه توریست‌های خارجی برای سفر به شهر شیراز به اشتباه سر از روستای شیراز شهرستان عجب‌شیر درآوردند، قبلا اتفاق نیفتاده بود. در گذشته که تکنولوژی به پیشرفت‌های امروز نرسیده بود، شاید چنین اتفاقی در روستای شیراز رخ داده و ما از آن بی‌اطلاع باشیم، اما در عصر حاضر نباید چنین اشتباهی اتفاق می‌افتاد.»

او تاکید می‌کند: «اینکه آن‌ها توانستند به شهر شیراز سفر کنند یا نه را اطلاعی نداریم. ولی خب، توریست‌های اسپانیایی در سفری ناخواسته از شهرستان عجب‌شیر و روستای شیراز دیدن کردند.»

همدان، شیراز، لاهیجان

استان فارس در جنوب غرب کشور قرار گرفته در حالی که استان آذربایجان شرقی در شمال غرب کشور واقع شده است. سفر با خودرو از یکی از این استان‌ها به استان دیگر بیشتر از 15 ساعت زمان می‌برد.

شیراز یکی از روستاهای آذربایجان شرقی در مدیریت منابع آبی محسوب می‌شود. معاون گردشگری آذربایجان شرقی عنوان می‌کند: «روستای شیراز سابقه 6، 7 هزار ساله دارد و تا آنجایی که ما می‌دانیم دلیل خاصی هم ندارد که نامش شیراز است. واقعیت این است که ما در آذربایجان شرقی اسامی مختلفی مانند همدان، شیراز، لاهیجان و... را بر روی مکان‌ها و روستاهای خود شاهد هستیم. شیراز هم یکی از روستاهای استان است.»‌

در مسیر تاریخی تبریز- مراغه

معاون گردشگری آذربایجان شرقی درباره روستای شیراز توضیح می‌دهد: «روستای شیراز در شهرستان عجب‌شیر و در مسیر تاریخی تبریز به شهر مراغه قرار گرفته است. محصولات اصلی این روستا انگور و گردو است. روستای شیراز یکی از سکونتگاه‌های کشور ما در حاشیه جنوبی سهند به حساب می‌آید که روستاهای صخره‌ای معروفی مانند روستای کندوان شهرستان اسکو، روستای توتاخانه شهرستان بناب، روستای چراغیل شهرستان آذرشهر و... در این مسیر تاریخی قرار گرفته است. در این مسیر طبعیت بکر را شاهد هستیم که رودخانه‌ها و باغات متعدد در خود جای داده است. در واقع از نظر طبیعی بسیار زیبا هستند.»

کد خبر 889625
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    9 1
    خب این چه اسم گذاری هست، اسم دیگه ای برای روستا ها بزارن
    • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
      0 0
      میلان هم وجود داره عوض ایتالیا اشتباهی اسکو نروند هرچند زیباییهای اسکو نیز خیلی زیاد است
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    2 0
    ... مگه راهنما و مترجم نداشتن
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 0
    خب بیان شیراز ما منتظریم 😂😂
  • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    2 0
    بگین همونجاباشن خودمون بریم دنبالشون
  • محمد علی مجدی نسب IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    از کی تا حالا شیراز (استان فارس)در جنوب غربی واقع شده ؟!شیراز در جنوب کشور است .
  • A.db IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    عجیبه ک میگن دلیل همچین نامگذاریو نمیدونن یا حداقل حدسی هم نمیزنن ب نظرِ من مثل شیراز بخاطر داشتن باغ های زیاد ُ داشتن کوچه باغ و وجود انگور میتونه دلیلش باشه